Ana Sayfa Haberler Yevmiyelerimizi, Burslarımızı, Harçlıklarımızı Verdik

Yevmiyelerimizi, Burslarımızı, Harçlıklarımızı Verdik

671

Tarihi bina kampanyası için 500 bin TL hedef koyduk. Yalnızca 5 günlük çalışmayla hedefin beşte birini tamamladık, 100 bin lirayı hesaba gönderdik.

Görev Vakfı’nın Aydınlık ve Ulusal Kanal’ın Beyoğlu’ndaki tarihi binasının mülkiyeti alabilmek için başlattığı kampanyaya gençlikten de destek geldi. Genel Başkanımız Barış Demiralay, “Bu kampanyaya destek için önümüze koyduğumuz hedef 500 bin TL. Yalnızca beş günlük çalışmayla hedefin 5’te birini bulduk. 100 bin TL gönderdik.” dedi. Demiralay, hedefimize bütün yöneticilerimiz ve üyelerimizin katılımıyla varacağımızı söyledi. Kampanyaya 6 aylık bursunu veren, ailesinden aldığı harçlığı gönderen, restoranlarda günlük işlerde çalışıp kazandığı parayı bağışlayanlarımız oldu. Bu katkılar bizleri eksiltmiyor, tam tersine cesaret ve özgüven ruhunu artırıyor. Deva Çıkmazı sadece bir binadan ibaret, burası Türkiye’nin yakın siyasi tarihinin belirlendiği bir nirengi noktası.

‘İLK IŞIKLARIN YANDIĞI BİNA’

Barış Demiralay / Öncü Gençlik Genel Başkanı: “Bu binadan başlayan bazı mücadeleleri, başarıları şöyle bir alt alta sıralayınca buranın ne kadar değerli olduğunu anlıyoruz. Burayı değerli kılan beton kolonlar, ahşap pencereler değil; içindeki insanlar ve verilen mücadeleler. Tabi bu binanın İstanbul için sıradanlaşmış, üst üste kibrit gibi dizilmiş, güneş görmeyen sokaklı, duvar duvara pencereli “çağdaş kentlerden” farkı var. Her yanı tarihtir, manzarası dünya ölçeğinde eşsizdir, Haliç’i gören pencerelerinde sohbet nefistir…

Türkiye siyasi tarihinde, gençlik hareketi tarihinde, hatta dünya devrimler tarihinde yerini çoktan almış olan, TGB’nin 240 bin yurttaşın katıldığı 19 Mayıs 2012 yürüyüşü nereden başladı diye sorarsanız, bu sokaktan başlamıştır. O büyük 29 Ekimler, 23 Nisanlar, 19 Mayıslar neredeyse hep bu sokaktan başlar.

15 Temmuz Amerikancı FETÖ darbesini ezecek eylem ve tespit nereden ateşlenmiştir derseniz, bu binanın en üst katıdır. Açılım süreci adı altında Türkiye’yi bölme, parçalama girişimlerini ezecek yürüyüşler buradan başlamıştır.

Ermeni Soykırımı yalanlarını bitirecek eylem planı, harekat, nerede düşünüldü, konuşuldu planlandı derseniz, bu binadır. Yalanları çürütmek için Lozan’a, Berlin’e yürüyüş buradan başlamıştır.

Biraz daha geriye gidelim.

Meşrutiyet Devrimimiz nereden başladı?

Hürriyet Devrimi nereden başladı?

Türk Devrimi’nin ilk ışıkları nerede yandı.

Namık Kemal’ler, Mithat Paşa’lar yürüyüşe nereden başladı?

Daha uzar gider…

İşte hepsi bu binada.

Bu bina için söylenecek çok şey var. Biz şimdi binamızı almanın heyecanı içinde görevlerimize sarıldık. Bütün Öncü Gençlik üyelerimizle bir seferberlik başlattık. En kısa sürede bütün üyelerimizin katkılarıyla bu binayı Ulusal Kanal ve Aydınlık için satın alacağız.

Gençler ne kadar verebilir demeyin; Öncü Gençlik fedai geleneğinin, Kurtuluş Savaşı’nın seferberlik geleneğinin, Türklerin verirken en önde alırken en sonda geleneğinin, zenginliğin gönülde olduğu kültürün temsilcisidir.”

‘BİNANIN HARCINI FİKİRLER DOLDURDU’

Özcan Bal / Ege Üniversitesi: “Bazı binalar sadece taştan, demirden ibaret olur. Bazı binaların da taşlarının harcını, duvarlarının sıvasını insanlar, fikirler doldurur. O insanlarla, fikirlerle bina, bina olmaktan çıkar. Bu binanın harcı Türk Devrimi ile doldurulmuş. Boşlukları; mücadele, umut, dostluk, paylaşım, gönüldaşlık ve kardeşlik ile sıvanmış. Ulusal Kanal ve Aydınlık gazetesinin bu binayı satın alabilmesi için bursumdan, ailemden aldığım harçlıklardan biriktire biriktire katkı sunacağım. Çünkü ortada bir binanın satın alınması değil, Türk devriminin karargâhı söz konusu. Buraya katkı sunmak benden bir şeyler eksiltmiyor, tam tersine bana mutluluk, cesaret, özgüven aşılıyor.”

‘TARİHİN KOKUSUNU TAŞIYAN KARARGAH’

Mehmet Ali Sezer / Celal Bayar Üniversitesi: “İki asra yakın bir amaç doğrultusunda yürüdüğümüz bu yollarda, bize her zaman ev sahipliği yapmış olan Deva Çıkmazı’ndaki yer bir bina olmaktan çok bizim Milli Demokratik Devrimimizin kültürünü, havasında tarihin kokusunu taşıyan bir karargahtır. Bu kampanya sonuçlandığında bizimle birlikte tarihimizin izlerini taşıyarak gelecekteki birçok devrime ev sahipliği yapacak. Biz de bu ülkenin gençliği olarak kampanyadaki görevimizi sonuna kadar yerine getirecek; karargahımızın içinde taşıdığı kültürü, tarihini ve amacının kavranması için elimizden geleni özveriyle yapacağız.”

‘DAHA DA FAZLASINI YAPACAĞIZ’

Berat Karaaslan / Öncü Gençlik Diyarbakır İl Başkanı: “Bu binanın tarihi Türk Devrimi ile neredeyse aynı. Bu bina Türk Devrimi’nin en tarihi süreçlerine sahne olmuş. Bugün gene aynı şekilde Türkiye’nin devrimci bir sürecine sahne oluyor. Bizim şansımız bu sefer tarih kitaplarında okuyarak değil bizzat öznesi olarak bu sürece şahit olmamız. Öncü Gençlik olarak üzerimize düşen sorumluluğa hazırız. 5 gün gibi bir süreçte 100 bin TL topladık. Bunu harçlıklarımızla, burslarımızla, eşimizden dostumuzdan borç alarak yaptık. Daha fazlasını yapmaya devam edeceğiz.”

‘KARA KIŞI BAHARA ÇEVİRİRİZ’

Cemre Nilsu Çatakoğlu / Anadolu Üniversitesi: “Başlattığımız kampanya bir bina için değil tüm Türk halkının hasretleri, özlemleri için. Bu özlemlere ulaşırken aştığımız engeller de yine Anadolu köylüsünün hasata giderken yaşadığı zorluklara göğüs germesi gibi. Önümüzdeki belki zorlu geçecek kara kışları bahara çevirenler bu mücadeleye emek veren; aşından, azığından katanlardır. Dolaplar dolusu kıyafetler, yiyecekler yerine dostluğun bir ekmeği bölüştüğü serüvenler yaratıyoruz. Bu serüvenlerde halkımızın emekçi kültürü yatıyor. Bir toprağı gerekirse en verimli arazilere çeviren emekçiler, o arazilerden bir avuç tohumla uçsuz bucaksız başaklar yaratan çiftçiler, o altın sarısı başakları öğüterek un üreten değirmenciler ve bir avuç undan çocuklarına ekmek yapan, anneler, babalar var bu mücadelede.”

‘ÜRYAN GELDİK ÜRYAN GİDERİZ’

Umut Gör / Sıtkı Koçman Üniversitesi: “Türk milletinin sesi olan Ulusal Kanal ve Aydınlık gazetesini zirveye taşımak için harekete geçtik. Tarihi fırsatların eşiğinde tarihi bina için görevlere atılıyoruz. Bu kampanyanın milletimizin içinde bulunduğu zorlukları aşmak için, Türkiye’nin geleceğine hizmet edeceğinin farkındayız. Bizler “dünyaya üryan geldik, üryan gideriz” diyen bir geleneğin temsilcileriyiz. Bunun en büyük örneği, 1978 yılında Aydınlık gazetesinin günlük olarak çıkışı ve Ulusal Kanal’ın kuruluşudur. Şimdi daha büyük hedeflerin eşiğindeyiz. Ulusal Kanal ve Aydınlık’ı zirveye taşımaya hazırız, Muğla’nın her köşesine kampanyamızı taşıyacağız.”

‘6 AYLIK BURSUMU VERDİM’

Yağızhan Onat / İstanbul Üniversitesi: “Deva Çıkmazı, Türk devrim tarihine damga vurmuş bir yerdir. Bu kampanya ile görevlerimize daha da sıkı sıkıya sarılacağız. Bu binada emeği geçen değerli büyüklerimizi bir kez daha saygı ve sevgiyle yâd ediyoruz. Onların da gurur duyacağı büyük bir işe tanıklık etmeye az kaldı. Bizler, Türk gençliği olarak hem Kanun-i Esasi’nin yazıldığı, devrim harcıyla kavrulduğu bu güzel yerde Türk devrim mirasını yaşatmaya devam edeceğiz. Ben şimdilik 6 aylık bursum kadar bir miktarı verebildim. Herkesi bu kampanyaya kol kanat germeye davet ediyoruz.”

‘RESTORANDA KAZANDIĞIM PARAYI BAĞIŞLIYORUM’

Yakup Büray Yılmaz / İstanbul Üniversitesi: “Bağışladığım miktarı yaklaşık 2 yıl önce bir restoranda işçilik yaparak kazanmıştım. Daha önceden bu birikimi nerede kullanabileceğime dair düşünüyordum. Kıyıp da bir türlü herhangi bir ürüne veya hizmete harcayamamıştım bu parayı. Ulusal Kanal ve Aydınlık’ın bulunduğu tarihi binayı almak için kampanya Genişletilmiş MKK toplantımızda duyurulduktan sonra direkt olarak bu parayı kampanyamıza bağışlama kararı aldım. Şimdi düşünüyorum da bu miktarla kendime herhangi bir eşya alsaydım bu parayı partimize, partimizin önderlik ettiği büyük insanlık davasına seferber ettikten sonraki hissi yaşayamazdım.”

‘FEDAKÂRLIK YAPARAK ZAFERE YAKLAŞIYORUZ’

Kayahan Çetin / ODTÜ: “Aydınlıkçıları emperyalizmin bütün plan ve tertipleri karşısında yıkılmaz bir kale yapan en önemli özellik vericilik ve imece kültürü. Bu sarsılmaz gelenekle bütün görevlerin altından kalktık, yine kalkacağız. Partimizin vericiliği, fedailiği bir kez daha görev aşkıyla, iktidar ufkuyla ateşlendi. Bu tarihi eşikte, Öncü Gençlik olarak bu kor ateşi gençliğin heyecanı ve bağlılığıyla birleştiriyoruz. Aydınlık’ın günlük gazete kampanyasında inşaatta çalışan, nöbet tutan, üniversite sınavına tekrar girip ilk 50’ye girerek kazandığı derece bursunu bağışlayan Galip Üstünlerin, Deva Çıkmazını ilmek ilmek dokuyan Nizamettin Şenlerin bayrağı bugün burslarını bağışlayan, harçlıklarını ayıran arkadaşlarımız ile yükseliyor. Feda ettikçe büyük başarılar ve zaferlere daha çok yaklaşıyoruz.”

‘HAYDİ GÖREV BAŞINA’

İlayda Fidan / Akdeniz Üniversitesi: “Tüm vatanseverler Atatürk Türkiye’sini kurmak için görev başında. Tarihi kampanya ile mücadelimizi her geçen gün daha üst alanlara taşımaya devam ediyoruz. Deva Çıkmazı önümüzdeki süreç ve görevleri tamamlamak için hazırlanıyor. Deva Çıkmazı kampanyasına destek sunanlar; coşkuyu, mücadeleyi, sevinci, sadece bugün değil yarının sahibi olmanın verdiği mutluluğu birlikte yaşıyorlar. Mücadele ruhunun ne kadar güçlü olduğunu, kampanyaya katkıda bulunmak için varını yoğunu az çok demeden veren, tüm katkılarını sunan Türk milletinin mücadelesini Deva Çıkmazı’nda hissediyoruz. Deva Çıkmazı sadece bir binadan ibaret değildir; mücadeledir, birlik beraberliktir. Nasıl Kurtuluş Savaşı’nda Türk milletinin verdiği mücadeleyi bugünlere taşıdıysak, bugün de mücadelemizi en yukarıya taşıyacağız. Deva Çıkmazı hepimizindir. Türk gençliğinin yarınlarıdır. Deva Çıkmazı için haydi görev başına!”